Kassikaupalla iloista joulumieltä

Vuosi 2020 jää historian muistikirjoihin yllätyksellisenä ja poikkeavana. Tuskin kukaan meistä olisi arvannut edellisen vuoden lopussa, että muutaman kuukauden kuluttua Suomeen tulisi leviämään koronapandemia muuttaen voimakkaasti tuttua elämänmenoa. Taudin uhka ja asetetut rajoitukset näkyivät kaikkien suomalaisten elämässä. Yhteiskunnassa on haluttu suojella ikäihmisiä, joille koronaan sairastuminen on erityisen suuri riski. Sosiaalisten kontaktien rajoittaminen on lisännyt yksinäisyyttä vanhuksissa, joilla ei ole lähiomaisia tai joiden lähiomaiset asuvat kauempana.

Kuopion Seudun Perussuomalaiset ja Pohjois-Savon PerusNaiset ovat huolissaan yksinäisten ja vähävaraisten vanhuksien tilanteesta. Yhdistykset päättivätkin tarttua joulun alla tuumasta toimeen. Maanantaina 21.12.20 perussuomalaisten ja perusnaisten edustajat vierailivat Kallaveden Seurakunnan diakoniatyön vastaavan Maarit Kirkisen luona lahjoittamassa jouluisia herkkuja sisältäviä kasseja luovutettavaksi alueen vähävaraisille ikäihmisille. Seurakunta ottikin lahjoituksen ilolla vastaan ja lupasi toimittaa joulukassit niitä tarvitseville.

Kuvassa vasemmalta Perussuomalaisten ja PerusNaisten edustajat Virva Romo, Pauli Kainulainen, Vuokko Hämäläinen ja Risto Pirinen sekä seurakunnan edustajana Maarit Kirkinen

Kirjoitettu 22.12.2020