Valtuustoaloite

Dynasty tietopalvelu : Kuopion kaupunki

2 minuuttia

§ 29 Asianro 6919/10.03.02.04/2017

Kokouksessa jätetty valtuustoaloite / Kuopion keskustaan aloittaville yrittäjille yrittäjäkeskus

Valtuustoaloite 4.9.2017

Samuli Voutila ja 37 muuta valtuutettua

Esitän, että Kuopion kaupunki alkaa välittömästi selvittämään mahdollisuutta hyödyntää kaupungin omistuksessa olevia liiketiloja keskustassa aloittavien yrittäjien yrittäjäkeskuksen perustamiseen.

Yrittäjäkeskuksesta olisi mahdollisuus vuokrata kohtuullista hintaa vastaan sit & go -tyyppisiä työpisteitä. Yrittäjäkeskus tarjoaisi alueen yrittäjille mahdollisuuden verkostoitua ja siellä olisi mahdollisuus pitää neuvotteluhuoneessa myös palavereita.

Kaupungin tulisi aktiivisesti kartoittaa mahdollisuuksia erilaisten sidosryhmien osallistumiseksi mukaan yrittäjäkeskukseen. Esimerkinomaisesti luonnollisia yhteistyökumppaneita hankkeelle olisivat Kuopion yrittäjät, Uusyrityskeskus, Kauppakamari jne. Tällä saataisiin synergiaetua toimijoiden välillä.

Kuopio elää työstä ja yrittäjyydestä. Tämän vuoksi kaupungin tulee tehdä kaikkensa, jotta saamme Kuopioon lisää yrittäjiä ja sitä kautta uusia työpaikkoja. Kaupungin ei pidä veronmaksajien rahoilla tukea yrittäjyyttä, mutta sen tulee mahdollistaa Kuopiossa yrittäjyydelle sellaiset puitteet, että yrittäjät voivat päästä toiminnassaan alkuun ja menestyä. Tämä on niin yrittäjien kuin kaikkien kaupunkilaisten etu.

Päätös Kaupunginvaltuusto päätti lähettää aloitteen kaupunginhallituksen valmisteltavaksi.